Головна » Файли » Мої файли |
30.11.2016, 16:02 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Лабораторна робота №8 Тема: Вивчення будови одно мембранних органел Мета: ознайомитися з будовою двомембранних органел у різних клітинах Обладання та матеріали: таблиці «Будова клітин», малюнки, мікрофотографії Хід роботи 1 Розгляньте електронно-мікроскопічні фотографії різних клітин. Обговоріть їх у групах. 2 Визначте, які з одно мембранних органел помітні, порівняйте їх з малюнками 3 Охарактеризуйте ці органели, заповнивши таблицю
У висновку зазначте, чому пластиди і мітохондрії вважали окремими організмами ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Лабораторна робота №9 Тема:Вивчення хромосом на фіксованих препаратах Мета: вивчити на фіксованих мікропрепаратах і мікрофотографіях каріотип рослинних і тваринних клітин, розглянути структуру метафазних хромосом, проаналізувати каріотип різних видів організмів Обладнання і матеріали: мікроскоп, фіксовані мікропрепарати і мікрофотографії пластинок каріотипів організмів, фотокаріограма людини Хід роботи 1 Розгляньте хромосоми на фіксованих мікропрепаратах і мікрофотографіях. Знайдіть хромосоми різних типів. 2 Ознайомтеся з каріотипами організмів різних видів. Заповніть таблицю «Хромосомний набір соматичних клітин у різних груп організмів»
3 Розподіліть хромосоми на гомологічні пари. Замалюйте їх у ранжувальному порядку.
Охарактеризуйте каріотип людини (гомологічні хромосоми, визначте їх тип) ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Замалюйте і позначте складові малюнків: а)Загальну схему будови метафазної хромосоми
Б)кілька різнотипних хромосом
Загальний висновок роботи __________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Лабораторна робота №10 Тема: Вивчення фаз мітозу в корінців цибулі Мета: ознайомитися з основним видом поділу соматичних клітин – мітозом, виявити та ідентифікувати фази мітозу, використовуючи фіксований мікропрепарат Обладнання, матеріали, речовини: мікроскоп, мікропрепарат «Мітоз в корінці цибулі», фото Хід роботи 1 Розгляньте мікропрепарат при малому і великому збільшенні 2 Знайдіть клітини, що діляться, інтерфазну клітину. 3 Визначте, які фази поділу клітини зафіксовані на мікропрепараті, порівняйте зі схемою
У висновку поясніть, за якими ознаками вами були визначені клітини, що діляться ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Практична робота № 6 Тема Складання аплікаційних схем мітозу і мейозу Мета: розвивати представлення інформації різними способами на прикладі моделювання послідовності фаз мітозу і мейозу, формувати навички порівняльного аналізу типів поділу клітин Обладнання, матеріали: моделі-аплікації «Схема мітозу», «Схема мейозу», таблиці, малюнки Хід роботи 1 Розгляньте складові частини комплекту «Схема мітозу», продемонструйте порядок розходження гомологічних хромосом 2 Розгляньте складові частини комплекту «Схема мейозу»,, змоделюйте особливості анафази першого поділу мейозу. Заповніть таблицю «Порівняння мітозу і мейозу»:
Зробіть висновок щодо особливостей мітозу і мейозу, які забезпечують сталість каріотипу і неперервність життя на Землі: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Практична робота № 7 Тема: Визначення ознак інфекційних захворювань рослин на прикладі культурних рослин (живі об’єкти, гербарні зразки) і за довідниковою літературою. Мета: ознайомитися з видами інфекційних захворювань рослин, навчитися користуватися довідниковою літературою, знаходити спільні і відмінні ознаки, робити аналіз інформації Обладнання і матеріали: аталаси хвороб рослин, атлас бурянів, «Жизнь растений», гербарні зразки, фото, мережа Інтернет http://sadoved.com/lastnews/page/196?page=465, http://sazhaemvsadu.ru/bolezni-cvetov/, Хід роботи: 1 Розгляньте гербарні зразки та фото хворих рослин. Знайдіть в довідниковій літературі назви цих хвороб, причини їх виникнення та збудників. Дані занесіть в таблицю:
2 Знайдіть, які є методи боротьби з цими хворобами. __________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3 Охарактеризуйте подібність і відмінність між грибковими, бактеріальними і вірусними хворобами ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Лабораторна робота №11-12 Тема: Вивчення тканин багатоклітинних тварин і квіткових рослин. Мета: вивчити будову тканин тварин і рослин під мікроскопом, звернути увагу на відповідність будови виконуваним функціям; розвивати навики мікробіологічної техніки Обладнання і матеріали: мікроскоп, мікропрепарати, таблиці, фото-, відеоматеріали Хід роботи: І Ознайомлення з тканинами рослинного організму 1 Розгляньте під мікроскопом мікропрепарати клітин шкірки листка, твірної тканини, поперечного зрізу стебла. Порівняйте клітини між собою та з мікрофотографіями
ІІ Ознайомлення з тканинами тваринного організму 1 Розгляньте під мікроскопом мікропрепарати клітин шкіри, мязів, нервовими і сполучними тканинами. Порівняйте клітини між собою та з мікрофотографіями
У висновку зазначте, у чому причина виникнення такої кількості тканин і основних відмінностей ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ДОДАТОК 1 до Пр.р №3 Основні правила техніки безпеки при зберіганні й застосуванні препаратів побутової хімії Усі препарати слід застосовувати тільки за прямим призначенням, суворо дотримуючись інструкції і рекомендацій щодо їхнього використання. Застосовувати можна тільки ті препарати, які куплені в магазині та мають етикетку на упаковці. Усі засоби побутової хімії, навіть якщо це звичайний пральний порошок або сода, слід зберігати в недоступних для дітей місцях і обов'язково окремо від харчових продуктів. При роботі з пожежонебезпечними засобами не можна запалювати газові пальники, сірники, не можна курити, користуватися електронагрівальними приладами; особливо пожежо- і вибухонебезпечними є пари горючих рідин (бензину та інших розчинників), з ними краще працювати на повітрі. Хімічні речовини не можна розігрівати на відкритому полум'ї, а краще ставити в гарячу воду або на розігрітий пісок. При загоранні посудину із цими речовинами слід накрити щільною шерстяною тканиною, а після припинення горіння винести з приміщення. Після завершення робіт слід обов'язково провітрити приміщення. При роботі з препаратами, що містять кислоти, луги тощо, слід одягати гумові рукавички, окуляри. Не можна низько нахилятися над посудинами з хімічними речовинами, нюхати їх, сильно втягуючи повітря. При роботі з інсектицидами необхідно використовувати захисні окуляри, респіратор і гумові рукавички. Правила використання біологічно активних добавок (БАД) Біологічно активні добавки призначає тільки лікар. їх не можна використовувати на власний розсуд або за порадою друзів. Неправильне використання біологічно активних добавок може завдати шкоди організму. Слід уважно вивчати інформацію про виробника БАД, тому що на ринку багато неякісної продукції. БАДи повинні вироблятися згідно з міжнародним стандартом якості GMP (Good Manufactured Practice) для лікарських засобів. Правила зберігання і використання лікарських препаратів Лікарські препарати призначає лікар, їх не можна використовувати на власний розсуд. Слід уважно ознайомитися з інструкцією щодо застосування ліків і дотримуватися її. Слід враховувати строк придатності ліків. Ліки треба періодично переглядати й непридатні до вживання викидати. Зберігати ліки потрібно в спеціальній шафці із замком, розмістивши на різних полицях ліки для зовнішнього та внутрішнього застосування. Якщо в інструкції написано, що ліки слід зберігати в холодильнику, то виділити для них у холодильнику спеціальне місце. Ліки слід зберігати в недоступних для дітей місцях. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 1370 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |